lördag 31 oktober 2015

/ Lush-guide del 1

Untitled

Idag tänkte jag visa er första delen av mina LUSH-produkter. När jag klev in i en LUSH-butik första gången så blev jag väldigt förvirrad och överväldigad av alla dofter, och jag visste egentligen inte var jag skulle börja titta så nu kommer min guide till er som känner er lika förvirrade. Jag har inte skrivit några priser på produkterna, men allting finns på lush.se.

Untitled

R&B var en av de tidigare produkterna jag köpte från LUSH. Det är en hårbehandling, och jag använder den som ett leave-in balsam ungefär. Jag tar en liten klick i händerna och fördelar i håret när det fortfarande är blött efter att jag har tvättat det, och det gör håret väldigt mjukt och tovfritt. Jag upplever inte att håret blir fettigt alls av denna, utan mer återfuktat. Någonting att tänka på är att det bara behövs lite åt gången, så en burk räcker hur länge som helst.

Untitled

HELPING HANDS är en av mina två handkrämer från LUSH. Denna är lite lättare men återfuktar jättebra ändå och luktar väldigt milt och krämigt. Ingen speciell doft helt enkelt utan som en.. kräm. Ett stort plus är att den sjunker in snabbt och lätt i huden, och lämnar ingen fet hinna. Denna brukar jag ha i väskan och använda när jag känner mig torr, och det gör den ett bra jobb för.

Untitled

AMERICAN CREAM är en av de populäraste produkterna tror jag, och jag älskar den. Det är ett balsam som luktar jordgubb, vanilj och honung och som gör håret mjukt och fint. Det gör sitt jobb som ett balsam, men om du har jättetorrt hår så kanske det inte räcker, då ska du nog satsa på något balsam som återfuktar lite mer. Doften från balsamet ligger kvar i håret, jag har fått väldigt många komplimanger av det.

Untitled

SYMPATHY FOR THE SKIN är en kroppslotion som många beskriver luktar banan och vaniljglass. Jag tycker att den luktar det blandat med vanlig kräm, och jag använder den när jag inte vill lukta jättemycket men ändå fräscht och mysigt. Den återfuktar bra och är bra för solbränd hud. Den gör ett bra jobb för at vara en hudlotion!

Untitled

9 TO 5 är min favoritsminkborttagning NÅGONSIN. Jag har snart tagit slut på min lilla flaska (vilket har räckt länge!) och ska börja på den stora. Det står att det är en rengöringslotion så jag antar att man kan använda den att rengöra ansiktet med även när man inte har smink men jag använder den bara till att ta bort ögonsmink med. Jag tycker att den kan bli lite för fet att ta bort ansiktssminket med, jag vill helst ha en rengöring till det som inte alls är återfuktande. Om du är en sådan som vill ha en återfuktande ansiktsrengöring så kan jag verkligen rekommendera denna dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar