tisdag 8 september 2015

this fall - a list

Den här hösten ska jag:

- äta mycket soppor. det finns ingen årstid som det passar så bra att äta soppa som på hösten.
- dricka chailatte. jag har knappt druckit det sedan hösten förra året, och jag saknar det. en annan sak jag älskar är espresso house's vita varma choklad.
- bli bättre på att planera, och att ha det fint och städat här hemma.
- lära mig hur man stickar strumpor, och sticka mitt andra par av vantar.
- försöka bli av med mitt beroende av att handla. (det startade bra!) och att fotografera mer.
- fota med analog kamera för första gången.
- ta mig tid att läsa alla de böckerna som jag har hemma men som inte har blivit lästa än.
- krama min pojkvän så mycket jag kan.
- bära samma saker som jag bär resten av året. vilket betyder mörka färger, varma mysiga tröjor, så lite smink som jag känner mig bekväm med och mina dr martens.
- baka eget bröd för första gången.
- jobba så mycket jag kan utan att bli helt slut.
- resa till södra sverige och danmark med min mamma, mormor och morfar.
- hoppas att luften fortsätter vara kall och ren, och att jag vågar gå på promenader i skogen själv igen, och att snön kommer tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar